15 Eylül 2011 Perşembe

İlk Yemek Postum:) KREP (Akıtma)


      Selamun Aleyküm;


      Yüce ALLAH Kur'an'da diyor ki:
   "Eynel mefer? "
   -"(Kaçacak yer neresi? )"
...
      Ve Cevap Yine Rabbimizden Kitabında:

   "Fe firrû ilâllâh innî lekum minhu nezîrun mubîn(mubînun)"
   (ZARİYAT-50)
   -"[Öyleyse Allah'a kaç (Allah'a ulaş, Allah'a sığın)
    Muhakkak ki ben, sizin için (ondan), apaçık bir uyarıcıyım.]

    Küçük çocuk misali;
    Annesinin kızmasından yine annesine kaçar.
    Firarımız Rabbimizin gazabından rahmetinedir...

    ( Alıntı )

                      ~~~••oOo•••~~~
     
        B'ismillah


        İlk tarifimi nihayet yayımlama fırsatı buldum Elhamdülillah. Bu sabah kahvaltıya hazırladığım ve sıcacıkken fotoğrafladığım kreplerimi istifadenize sunmaktan dolayı mutluyum:)  Her ne kadar fotoğrafım içime pek sinmese de
yayımlamak zorundayım, en azından daha iyi bir makine alana kadar...


        Krep... kimine göre oldukça basit ama kimine göre de gerçekten maharet isteyen bir tat... Etrafımda birçok kişi kıvamını tutturamadığından yakınıyor, benim kreplerimin olmasının nedenini de ''tavama???'' bağlıyorlar:)
        Neyse, marifet tavada mı yoksa başka bir şeyde mi bilinmez:) ama verilen her emeğin karşılığı hakkıyla alınır, eminim...


        İşte krep yani akıtmamızın tarifi;

    Malzemeler

1) 2 adet yumurta
2) 2 su bardağı süt
3) Yarım su bardağı un
4) Tuz (tatlı olarak tüketilecekse tuz yerine şeker koyunuz)
5) Pişirmek için sıvı yağ

    Yapılışı


        Öncelikle yumurta ve süt çırpılır. Ardından un ve tuz katılıp tahinden biraz daha cıvık bir hamur elde edilir.
        Teflon tavaya bir çorba  kaşığı sıvı yağ dökülüp kızdırılır.
        Bir kepçe yardımıyla krep hamuru tavaya eşit miktarda dağıtılarak  önlü arkalı pişirilir...


        Tavsiye: Kahvaltılık çikolata ve dövülmüş ceviz ile harika bir tat ortaya çıkıyor, kezâ peynirle de:)


        Dipnot: Ben iç harcına sıvı yağ koymayıp, pişirirken tavayı yağlamayı yeğliyorum, isterseniz sıvıyağı harcına koyup,krepleri pişirmeye başlarken tavayı bir seferlik yağlayabilirsiniz...




ŞİFÂ OLSUN:)                                                 
       

       

2 yorum:

  1. mmm:))
    enfes görünüyor krepleriniz:)
    ellerinize sağlık...
    bloğunuzun ismi çok hoş olmuş temasıda öyle:))
    takipçisiyim güzel paylaşımlarınızın..
    bende beklerim sayfama...
    selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  2. sevgili birtutamkekik;
    ziyaretiniz için teşekkür ederim öncelikle,
    hesabımda oluşan bir hata nedeniyle, karşılık yazmakta geçiktiğim içinde özür dilerim...
    beğeninize sevindim, ben de sizin sayfanıza bayıldım doğrusu, daim olsun inşaAllah:)
    karşılıklı fikir alışverişinde bulunmak için sabırsızlanıyorum şimdiden...
    selametle:)

    YanıtlaSil