12 Ekim 2011 Çarşamba

Kayseri Yağlaması Nam-ı Diğer Şebit Mantısı



''Ey iman edenler! Sabrederek ve namaz kılarak Allah’tan yardım dileyin. Şüphe yok ki, Allah sabredenlerle beraberdir.''
Bakara 153. 

 Bugün oğlumla beraber bu ayetin bulunduğu sayfayı okuduk... Hani insan bazen uzuuun uzun birşey okur ama aklında sadece bir cümle hatta yalnız bir kelime yer eder ya, işte bu ayette benim için öyle oldu...Bazen Kur'an-ı Kerim'i alır rastgele bir sayfasını açar ve herhangi bir ayetini okurum ... Ve her seferinde ihtiyacım olan ayet işte buydu derim...
O zaman sloganım bellidir ''Allah ilim ve hikmet sahibi'' değil midir? 



                                                  ~~~oOo~~~






       Gelelim  tarifimize. 
          Efendim yemeye doyamadığım, piştiğinde evde bir bayram havası yaşatan ender lezzetlerden biri... Çocukluğumdan beri sevdiğim -ki benim kuzum için de geçerli bu durum- Hatta canım çektiği için yayınlamaktan dahi korktuğum bir tat :)


           Kayseri Yağlaması    

      Malzemeler:
  1. 250 gr. kıyma
  2. 2 büyük soğan
  3. 4-5 adet domates
  4. 5-6 adet sivri biber
  5. 1 yemek kaşığı salça
  6. baharat, tuz.
       Hazırlanışı:
  1.  Ilık suda eritilen maya, una katılır ve kalan malzemeler de karıştırılarak yumuşak bir hamur yoğurulur. Mayalanması için üstü kapatılır.
  2.  Diğer yandan kıyma, ince doğranmış soğan ve biberler kavrulur.
  3.  Yine ince doğranmış domates ile salça eklenir.
  4.  Tercih edilen baharatlar ve tuzda ilave edilir.
  5.  Yeteri kadar suyla pişmeye bırakılır.     
  6.  Mayalanan hamurdan bezeler alınır, yufka açılır ve iki taraflı pişirilir,
  7.  Pişen yufkaların herbirine hazırlanan kıymalı harçtan sürülür, üstüste dizilir.
  8.  Üçgen şeklinde dilimlenir, tercihen maydanoz ve yoğurtla servis edilir...

     Şifa  Olsun :)

7 yorum:

  1. Ellerine sağlık canımm,ben de denemek istiyorum inşALLAH..
    Kıymayı alıp hemen karıştırma kabına alıyorum:) tüm malzemeyi karıştırıp yoğurup dolapta 1 saat bekletip sonra köfteler hazırlayıp fırında pişiriyorum,sonra üzerine kaşar koyup biraz daha kızartıyorum:)
    Sevgilermle..

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor ,ellerinize saglık ,

    YanıtlaSil
  3. ben bunu hayatımda 1 kere yedim ve hala tadı damağımda :( Şuan şirketteyim ve açım revamıdır bu yani :( birde üzerine beceriksizim ama denemeye değer :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. bu kadar geç geri döndüğüm için özür dilerim. yorum bölümümde bir sorun var ne yazık ki...

    öncelikle Zelihacığım kesinlikle denemelisin, şiddetle tavsiye ederim senin ellerinden de nasıl bir tat çıkacaktır kimbilir:)
    köfte konusunda da kıvam tutturamama sorunu yaşadığım için özellikle merak ettim nasıl yaptığını, ayrıntı için teşekkür ederim:)

    sevgili Dikiş Dersi hoşgeldin öncelikle:)
    sizin becerinize hayranım dikiş konusunda, bende kursiyerim şu anda, İsmek'in Kaymek versiyonunda:)

    ve sevgili Kelebeksi, hoşgeldin:) şirkette olmana ve canının çekmesine üzüldüm:( imkanım olsa hemen yapar yedirirdim sana emin ol... bu nimeti canı çekince insanın başka bişey paklamıyor malesef, beceriksizlik zannını bi kenara koy ve hemen dene, başarılı sonuç alacaksın bence, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. bende sayfamda sadece rsimlerini yayımladım kayseri yağlamasının...
    arkadaşımın annesi yaptı ve biz afiyetle yedik...
    adaha sonra ben ewde denedim sayfama koymak için...
    ama maya yoktu hamurun tarifinde...
    biraz sert olmuştu ekmeklerim bu yüzden mi acaba?
    bir daha ki denememe tarifini kullancağım canım..
    çok nefis görünüyor...
    ellerine yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. sevgili Birtutamkekik:)
    güzel bloğunda görünce yayınlamaya karar verdim zaten bende:)yoksa taslak olarak bekleyip duracaktı
    ama belki bir fikir olur diye hemen paylaşmak istedim...
    evet mayalanmamış hamurdan daha sert olur,
    ekmeklerini mayalanmış hamurdan yaparsan daha iyi sonuç alırsın;)
    merakla bekliyorum sonucu,
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. ımmm nefis görünüyor lahmacun tadında sanırım.. ben bunu kaydedeyim bi yerlere en iyisi rüyama girer sonra dimi (:

    ellerinize sağlık efendim..;)

    YanıtlaSil